Araştırma sürecinin ilk adımı, bir araştırma konusu seçmeyi ve tez önerinizi yazmayı içerir. Bu, sorunu ve ilgi alanınızı belirlemek için çok fazla okuma ve net düşünmeniz gerektiği anlamına gelir. Bu bölüm, araştırma için bir konu seçmeyi ele alır ve tez önerinizi yazma konusunda rehberlik sağlar.
Konu seçimi Bir lisans veya lisansüstü eğitim programının bir parçası olarak araştırmaya başlarken, araştırma konusunun veya konusunun seçimine özel önem verilmesi önemlidir. Konu seçimi genellikle belirli bir konuya olan ilginiz ve değerinizden kaynaklanır. Bu ilgi ve değer, sonunda yanıtlarını bulmaya hevesli olduğunuz bir dizi soruya dönüşecektir. Araştırılacak bir konu seçmekte zorluk çekiyorsanız, aşağıdakileri göz önünde bulundurabilirsiniz:
1 Kütüphane kataloğuna bakın ve tezler, tezler, akademik dergilerdeki makaleler, raporlar, kitaplar ve benzerleri hakkında bilgi alın.
2 İlgi alanını bulmak için web aramasını kullanma.
3 Meslektaşlarınızla ve/veya alanında uzman öğretim üyelerinizle sorunlar ve olası konular hakkında konuşun.
4 Sektördeki profesyonellerle gayrı resmi bir görüşme ayarlayın ve neyi vurgulamanız gerektiğini ve olası pratik sonuçların neler olduğunu tartışın.
Araştırma konunuza karar verirken göz önünde bulundurmanız gereken bir takım kriterler vardır. Bunlar aşağıda özetlenmiştir:
1 Bir tez konusu gerçekçi olmalıdır. Bir sorunu tanımlamanız (yayınlanan materyallerle desteklenir), nedenlerini ve olası çözümü araştırmanız gerekir. Örneğin, varyasyon siparişlerinin nedenleri ve bunun proje çıktısı üzerindeki etkisi gibi bir sorunu yerinde araştırmak isteyebilirsiniz. Alternatif olarak, araştırma konusu bir ofis prosedürünü veya belirli bir sistemin değerlendirmesini kapsayabilir. Burada yapılması gerekenleri ve aslında yapılanları araştırıyor olacaksınız.
2 Konunuz spesifik ve dar olmalıdır. Örneğin, ayrıntılı bir vaka çalışması yürütüyorsanız, bir konu olarak şantiye üretkenliğini etkileyebilecek tüm faktörleri değil, mali teşviklerin üretkenlik üzerindeki etkisini araştırın. Daha iyi bir yol, onu daraltmak ve küçük ölçekli firmalar için çalışan operatörlerin iş tatminini araştırmaktır.
3 Konunuz bireysellik göstermelidir, yani çalışmaya kişisel katkınız. Soruşturmanızda yeni olan ne var? Bu, vaka incelemeleri, bir dizi görüşme, posta anketleri veya arşiv verilerinin analizi şeklinde olabilir
5 Kişisel yetenek. Araştırmanın konusu ve kapsamı sizin entelektüel ve fiziksel kaynak kabiliyetiniz dahilinde olmalıdır.
6 Kişisel ilgi. Son olarak, araştırma konusuyla ilgilenmelisiniz. Araştırma konusunu sevmiyorsanız veya zevk almıyorsanız hiçbir faydası yoktur.
Tez önerisi
Araştırma konusuna karar verdikten sonra, tez öneriniz aşağıdakileri içermelidir:
1 Çalışma başlığı.
2 Amaç.
3 Nişan al.
4 Hedef.
5 Hipotez (veya anahtar sorular).
6 Anahat metodolojisi.
7 Önerilen içerikler.
8 İlk referanslar.
9 Çalışma planı. Teklifinizin kapsamı ve ayrıntı derecesi ideal olarak aşağıdakileri dikkate almalıdır.
Bir problem sorusunu daraltmak ve açıklığa kavuşturmak istiyorsak yapılacak ilk şey, onu ‘ambalajından çıkarmaktır’. Başlangıç noktalarının çoğu birçok konuyu içerir ve birçok farklı araştırma yolu önerir. Başladığımız sorular genellikle oldukça karmaşıktır. Kulağa basit gelebilir ama muhtemelen ondan çok uzaktır. Araştırma için konuları daraltmak ve odaklamak istiyorsak, soruda yer alan konuları listelemeliyiz. O zaman, dikkatimizi daraltılmış bir soruna odaklayacak bir soru olan bu listeden seçim yapma konumundayız.
Çalışma başlığı
Çalışma başlığı, araştırmanıza bir ‘yön’ veren kısa bir satırdır ve araştırmanın son aşamalarında başlık biraz değişebilir. Başlık, araştırmanıza, araştırmanın odak noktasını ve alanını yansıtan bir kimlik/ad vermelidir. Bu nedenle açık ve isabetli olmalıdır. Nihai bir başlık seçerken akılda tutulması gereken birkaç soru vardır. Bunlar:
1 Başlık, üzerinde çalışılan konuyu tam olarak tanımlıyor mu?
2 Başlık açık ve öz ve aynı zamanda hızlı sınıflandırmaya izin verecek kadar açıklayıcı mı?
3 Başlık gereksiz sözcüklerden ve fazlalıktan arındırıldı mı? “…’ye bir katkı” veya “…’nin bir teorisine doğru” gibi ifadeler, doldurmadan başka bir şey değildir.
4 Anahtar isimler doğru seçilmiş ve uygun sırada mı?
Araştırmanın amacı (veya çalışmanın gerekçesi)
Bu, sorunu ve önerilen çalışmanın nedenini ortaya koyan (destekleyici verilere tam olarak atıfta bulunularak), araştırılacak konuları vurgulayan yaklaşık 500 kelimelik bir sayfalık bir tartışma olmalıdır.
Amaç
İdeal olarak, nihai hedefinizi vurgulayan TEK cümlelik bir amaç sağlanmalıdır. Ek 1’de amaç örnekleri verilmektedir, ancak işte bazı örnekler:
Örnek 1: Proje yöneticisi rolünü üstlenmesi gereken mühendislere profesyonel bir kılavuz sağlamak.
Örnek 2: Taşeronluktan kaynaklanan verimlilik engellerini analiz etmek için kavramsal bir model geliştirmek.
Örnek 3: Proje yöneticilerinin davranışını ve etkililiğini etkileyebilecek farklı faktörleri belirlemek için teorik bir model geliştirmek.
Örnek 4: Çeşitli satın alma yöntemleri arasındaki performans farkını gösteren karşılaştırmalı bir tablo oluşturmak.
Örnek 5: Küçük ölçekli yükleniciler için bir sağlık ve güvenlik yönetim sistemi tasarlamak.
Öğrencilere not: Yukarıdaki amaçların, sanki araştırmacı bir kılavuz sağlamak, kavramsal bir çerçeve geliştirmek, karşılaştırmalı bir tablo oluşturmak gibi, endüstriye ve diğer gelecekteki araştırmacılara fayda sağlayacak bir tür ürün sunmaya çalışıyormuş gibi ifade edildiğini unutmayın.
Hedefler
İdeal olarak üç ila beş tek cümlelik hedef geliştirilmelidir. Hedefler, amacınıza ulaşırken belirli konuları bulmaya veya oluşturmaya odaklanan amacınızın (alt-amaçlar) dökümüdür. Hedefler daha sonra araştırma anketinizi oluşturacak bir dizi soru soracaktır. araştırma sürecinde
Hipotez (veya anahtar sorular)
Araştırmanız bir hipotezi veya kavramsal bir teoriyi test etmek/doğrulamak için tasarlandıysa, o zaman argüman veya soruşturmanın konumunu açıkça ve özel olarak belirtmesi gereken tek cümlelik bir hipotez kurulmalıdır. Hipotez, araştırmanız yoluyla doğrulama konusu olan geçici bir önermedir. Vardığınız sonuç, önerdiğiniz hipotezi ya destekleyecek ya da reddedecektir ya da diğerlerini destekleyip reddedecektir. Hipotezler genellikle ‘eğer… Hipoteziniz ayrıca keskin ve spesifik olmalıdır. Araştırmanız teorik bir çerçeve geliştirmek üzere tasarlanmışsa (nitel araştırma veya problem çözme yaklaşımı durumunda olduğu gibi), o zaman argüman veya soruşturmanın konumunu belirtmesi gereken bir dizi “anahtar soru” formüle edilmelidir.
Anahat metodolojisi
Teklifin bu bölümünde, çalışma için gerekli bilgileri elde etmek için önerdiğiniz metodolojiyi vurgulamalısınız. Araştırma yöntemleri birçok şekilde olabilir. Bununla birlikte, teklif aşamasında, tek ihtiyacınız olan, örneğin okumanızı hangi akademik dergilere yoğunlaştıracağınız gibi bir metodoloji taslağıdır. Personelle görüşme yapmayı düşünüyorsanız, bunlar kim olacak ve yaklaşık olarak kaç tanesiyle görüşme yapacaksınız vb.
İlk referanslar
Temel referans kaynaklarının detayları, özellikle tez önerisinin geliştirilmesini sağlamak için gerekli kanıt ve bilgilerin temelini sağlamak için başvurulanlar belirtilmelidir. Her referans, yazar, başlık, yayıncı, baskı ve yayın verilerini sağlamalıdır.
Çalışma planı
Bu, basit bir çalışma planı veya zaman çizelgesi olmalıdır – haftalarca süren çalışma boyunca etkinliklerin çubuk şeması genellikle yararlıdır – neyi ne zaman yapmayı planladığınızı gösterir.
Kaynakça
Bell, J. (1996) Araştırma Projenizi Yapmak: Eğitim ve Sosyal Bilimlerde İlk Kez Araştırmacılar İçin Bir Kılavuz. University Press’i açın.
Bouma, G. ve Atkinson, G. (1995) A Handbook of Social Science Research: A Handbook of Social Science Research: A Comprehensive and Practical Guide for Students. Oxford Üniversitesi Yayınları.
Howard, K. ve Sharp, J. (1993) Bir Öğrenci Araştırma Projesinin Yönetimi.
Gower. Naoum, S. ve Coles, D. (1995) Yüksek Lisans Tezi Birim Kılavuzu. yayınlanmadı. Londra South Bank Üniversitesi.
Naoum, S. ve Page, M. (1995) BSc Dissistation Unit Guide. Unpu
Tez yazım sürecinizde size her konuda destek sunabiliriz. Tek yapmanız gereken iletişim adreslerimizden bizlere ulaşmak! Tecrübeli kadromuz ile bu zorlu süreçte yanınızdayız!